måndag 17 mars 2008

Lurad.

Igår var det som sagt sol i sinne, & ute hela dagen.
Jag & Lisen åt lunch ute på altanen & tillbringade sen hela eftermiddagen där. Åt vindruvor, pluggade (Lisa) & vände våra bleka kinder mot solen som faktiskt brände rätt bra.
Så döm om min förvåning när jag, yrvaken med den rosa morgonrocken hafsigt påslängd, slår upp dörren för att ta in tidningen & möts av vitt dun på marken. SNÖ?! Vadfan?
Neeeeej! Jag vill inte! Jag vägrar! Jag vill ha sol!

Jag känner mig som killen vi såg igår. En glad filur som gick med sådär härligt avslappnade första-dagen-på-våren-steg. Visslade lite. Han var så glad att han tänkte åka på ledstången ner för en lång trappa. Dada: han ramlade baklänges.
Så känner jag mig.
Jag har ramlat baklänges.

& jag har inga bra skor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jag sert framför mig, kille på ledstången hihi xD