lördag 18 oktober 2008

This one's gonna bruise.

Pjuh.
Idag har jag pluggat hela dagen.
Fast jag simmade också. Samt gick & handlade. Men annars jag banne mig suttit på den här stolen hela jäkla dagen. Det var väl bra gjort av mig?
Nu förhåller jag mig väldigt passiv. Hoppas att all kunskap jag tryckt i mig ska stanna där. Läser lite bloggar. Lyssnar på finfin musik. Beth Orton & Joni Mitchell. Sånt som gör ont i hjärtat.
Sånt som väcker minnen.
Ensamma lördagskvällar tenderar att göra mig nostalgisk & lite tårögd.


Imorgon ska jag vara barnvakt åt Ob. Inatt drömde jag att han satte i halsen när jag matade honom, jag fick vända honom upp & ner & sen sticka in min hand i hans hals för att få bort det som fastnat. Det var en väldigt otrevlig dröm & är väl något slags tecken på att jag är lite nervös. Är jag lite nervös? Jag tror det.
Men det blir nog fint; jag ska vara världens bästa moster, spela gitarr för honom, busa & krypa fortfortfort & gömma mig i hans babygym & sen leka tittut. Det gillar han, Ob. Jag med. Mina knän gillar dock inte att krypa, brukar ha stora blåmärken efteråt. Men delagött! Vad gör man inte för världens finaste lilla systerson?!

Inga kommentarer: