måndag 9 mars 2009

Ligga?

Var förbi byggplatsen en snabbis idag.
Rörmokare nummer 1 var oerhört stolt över hur fint han gjort i min klädkammare.
& det är ju jättefint, med trägolv & allt. Vilket jag sa. Han:
"Ja just, du fick in lite ek där! Ser lite bättre ut nu va? Fint va?"
Sen gick han igång på hur fint han gjort i hallen. I taket, där jag knappt tittar. Det ska bli inbyggda lampor & grejer. Tydligen helt fantastiskt.
Det vore bara ännu mer fantastiskt om tiden gick lite fortare & badrummet blev klart nån jävla gång!

För övrigt tycks de jobba i grupp, rörmokarna. För först kom ettan, & vips var hela gänget där i min hall. Fyra stycken. & där stod jag mitt i allt, spyfärdig & jävlig.
För jo, det känns som att magsjukan är på gång. Jag har ont i magen, är yr & matt & känner mig febrig. Blä-ä-äh!
Men det var en parentes. Åter till rörmokarna.
Jag har bestämt mig för att hålla mig jäkligt väl med dem. För sist jag pratade med ettan var jag himla trevlig & shysst & nästa gång jag kom var ekgolvet på plats. Man måste tydligen ... visa sig från sin bästa sida. Så det ska jag göra hädanefter. Inga sura miner, inga framvästa "jahejdu" mellan hopbitna tänder.
Ett glatt leende & ett vårdat yttre ska det vara. Lite "tjenatjena gubbar, ojojoj vad ni har jobbat på duktigt sen sist, delagött!"-stuket.
Då ska ni se att kaklet snart är sammanfogat, eller hur fa-an det nu går till.

Inga kommentarer: