onsdag 17 oktober 2007

Filmdags

Häromdagen såg jag "Hata Göteborg", en film jag velat se länge. Hade kanske för höga förväntningar på grund av allt bra man hört om den, men attans vad besviken jag blev. Det är nog den sämsta svenska film jag någonsin sett. "En dramakomedi om manlighet när den är som allra sämst" står det på hemsidan. Jaha. Rolig? Inte det minsta. Trovärdig? Nej.
& det slog mig; det finns verkligen ingen film som skildrar svenska ungdomar på ett bra & trovärdigt sätt idag. Är det för att det är äldre som försöker sätta sig in i ungdomars situation & det bara blir helt fel?
Nää. Duger gör det hur som helst inte!

Jag & min kompanjon Lisa ska minsann göra en film. Om oss, när vi sitter & käkar blodpudding & snackar sex.
Det är the real thing, gott folk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt! Jag ser fram emot er film!