tisdag 9 oktober 2007

Vikten av ögongodis (& annat).

Något snyggt (för att inte säga sjukt snyggt!) att vila ögonen på gör att vilken tretimmarsföreläsningomperceptionmedensluddrigföreläsare som helst går som ett lavemang. Höhö. Hö. Höhö.

Idag har jag tagit tillbaka mina husmorsambitioner & lagat en hel del mat. Frysen full med matlådor & det känns väldigt bra. Disken blev diskad på en gång. Sen tog jag itu med att städa litegrann. Ibland förvånar jag mig själv, den här gången positivt.
Något som förvånar mig, varken negativt eller positivt egentligen, är att jag gått upp i vikt. Jag har flyttat hemifrån - & gått upp i vikt. Det känns rätt motsägelsefullt. Brukar man inte magra av? Jag lagar kanske helt enkelt godare mat än mamma, & äter därför mer? Tränar mer, äter mer, går upp i vikt? Muskelvikt? Eller är det så att allt godis kommer ikapp mig. Med åldern kommer kilona liksom.
Ja, you tell me.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror viktökandet beror på allt ögongodis som du sätter i dig, höhöhöhö...

/kusin vitamin