måndag 15 oktober 2007

Halslapp

Igår flög jag. Jag gillar att flyga, trots den usla service man får. Vaddå checka in själv, sätta band på bagaget själv, få skäll av vakter för man gör fel osv osv..? Betalar man massa stålar för att få flyga kan man väl få slippa göra allting själv?
Hursomhelst, det var tre barn med som fick en sån där lapp om halsen & eskort till planet. De fick till & med gå på planet tidigare än alla andra. & så fick de choklad. Jag fick ingen choklad. Men chokladen är inte det centrala i det här (för en gångs skull), det centrala är omhändertagandet. Jag ville verkligen bli omhändertagen. Jag hade stått ut med en lapp om halsen om någon hade hållit mig i handen & gett mig lite uppmärksamhet.
Jag antar att det är konsekvensen av att vara hemma hos mamma i fyra dagar. Jag blir ömklig. & så är jag sjuk. Ingen bra kombination, men uppenbarligen oundviklig i mitt fall.

1 kommentar:

Carrodå sa...

haha Linda, detta är inte lätt att bli humf gammal :p Hur lång tid tog flygresan då? =)