torsdag 27 november 2008

Ambition.

Mina husmoderliga ambitioner har varit frånvarande ett bra tag.
Blir ju gärna så, när man studerar; man är både blodfattig och fattig på andra resurser såsom stålars & tid.
Men igår.
Igår kände jag för första gången på säkert två månader hur det ryckte i husmorstarmen. Jag vill baka! Storkok! Långpannor! Frysa in! Förkläde! Huckle!
Jamenvisst!

Tror att det är den annalkande julen som inspirerar.
Det, eller att jag egentligen inte alls har tid med att pyssla & ha mig & då blir sugen på just det. Som när man tentapluggar & kommer på att garderoben behöver rensas justjust nu, helst igår. En aning tröttsamt & frustrerande.
Men frustration är något jag inte är helt obekant med, faktiskt. Hur låter vi vara osagt.

Husmorsambitionerna får dock vänta, nu ska jag traska till majorna & mostra några timmar, göttans!

Inga kommentarer: