lördag 29 november 2008

Livligt.

Igår pysslade vi hos S. Jag gjorde tre julkort, jorå! Finfina julkort! Därför blev det bara tre. Kvalité framför kvantitet, mina vänner. Man kan säga att det är lite av ett motto för mig. I alla fall när det gäller kreativa saker, när det gäller godsaker är det snarare the more the merrier. The more nötter, the merrier Linda.
Men det är ett släktdrag, det är det. Följande dialog utspelade sig i våras, när jag & SysterH skulle baka.
L: Åh, men vi kan väl göra såna där göteborgare?!
H (bestämd & besvärad röst): Näe, jag tänker KVANTITET framför kvalité, vi gör dubbel sats rulltårta.
L: Aight!
Sen gjorde vi en jävlans massa rulltårta som blev helt misslyckad.
Apropå bakning ska jag umgås med H & hennes avkomma idag, vi ska baka lussekatter. I bakmaskin. Hur mycket fusk är inte det egentligen?! Det hugger i mitt husmorshjärta. Men har man med småbarnsföräldrar att göra gäller det att ta seden dit man kommer. Blir lätt hysteriskt annars. Det är effektivitet som gäller. Jorå!

Efter lussekattsbak ska jag vakta tidigare nämnda avkomma medan H tar med sin sambo tillika avkommans fader ut på lokal. (Har jag precis läst familjerätt? Jorå! Avkomma, avel, konceptionstid är begrepp som förekommer ganska ofta)
För att få lite mer liv i den här blawghen tänkte jag bjuda på en bild:


Nu - träna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hinner vi baka ngt innan du drar till Götet? vore ruuligt

Anonym sa...

svar: Tack så mkt! Snart så.. snart är dagen med stort D häär