lördag 8 november 2008

SJ, i love you.

Ibland så.
Ibland ler gudarna mot en, & när de gör det tycks de lägga av det största flin som kan tänkas uppbådas av gudar. Hur ler gudar?
I det här fallet genom ett två-dagars jobb i november & hembiljetter för 50 kronor TUR OCH RETUR i januari.
Jojomensan.
Jag upprepar: i januari åker jag hem, & för resan från götet till sthlm betalar jag 25 pistoler & för resan från sthlm till götet betalar jag 25 pistoler. 25 + 25 = 50 riksdaler. Förutom att mina gamla mattelärare hade varit stolta över mig inser vi ju alla hur löjligt billigt det är. Det kommer vara dyrare att åka sthlm - uppsala. Hela kalaset, med alla sträckor, kommer kosta mig under 200 spänn. DELAGÖTT som vi säger här borta i götlabåårg. DELAGÖTT!

& jobbet. Jo, jag tackar. Två dagar ger lite sköna dolares till julklappar. Extra pesetas kommer jag håva in när jag slutför en undersökning i slutet av november.
DELAGÖTT!

Annat bra är att jag tillbringat natten hos en av mina älskade systrar. Med henne & en liten varm knodd bredvid mig sov jag gött. Eller inte. Knodden var nämligen inte så lugn utan gnylade & gnodde ett bra jääkla tag. Men mysigt var det i alla fall! Ja!

Nu ska jag handla grönsaker & frukt. Sen är det sjunde blinget, en streetdanceföreställning. & ikväll, då blir det skaka rumpa för hela slanten.
För att ni, kära läsare, inte ska känna er som ni sålt smöret & tappat penningen har jag gjort en liten tankenöt till er, en tankenöt som sätter era räkningskunskaper på hårt prov. Hur många synonymer till kronor har jag fått in i det här inlägget? Seså, roa er! & kom ihåg: cash is king!

Inga kommentarer: