lördag 16 maj 2009

Varvet

Idag är det halvmara i stan. Göteborgsvarvet, det helveteslopp jag ältat lite om här i blawghen. Igår mötte jag hur många löpare som helst som varit & hämtat ut sin nummerlapp & inom mig skrockade jag gott åt att jag minsann inte kommer tillbringa en solig lördag med att springa 2,1 mil.
Men sen språkade jag lite med en karl som ska springa & som var väldigt peppad.
& då kände jag pirret.
Tävlingspirret. Jag vill också springa 2,1 mil idag! Armbåga bort gamla gubbar, rangliga chalmerister & de klasskamrater som ska springa. Flåsa längs avenyn & höra folkets jubel. Ja, ni vet. Svettas som en tok & ta ut mig fullständigt.

Men nä.

Jag tröstar mig med att bojkotta hela skiten & drar en second hand-runda med Isa. Stångas med gamla tanter istället för människor i löpartights.
Det blir nog en enklare match.

Inga kommentarer: