torsdag 20 september 2007

Öppensinnad - nej.

Ensam lördagkväll. Metime som Någon skulle ha sagt. Jag gillar't!
Det är en rätt hetsig period annars så att dricka kaffe, äta godis & kolla på South Park i min ensamhet är precis vad jag behöver.

Igår var det höstfest för folk som hyr av chalmers studentbostäder. Självklart var jag & Lisa där. & oj. Högstadiediscokänslor! Det låg en förväntan i luften som var så, för att använda ett slitet uttryck, tjock att man kunde skära den med kniv.
& jag blir fundersam. Jag vill gärna se mig som en fördomsfri människa men det är svårt när varenda jäkla fördom man har om folk som pluggar på chalmers besannas hela tiden. Stelheten. Skjortorna. En aning för korta byxor som är en aning för högt uppdragna. Det intensiva sugandet på ölen för att få så pass mycket mod att våga säga hej.
Ja jävlar.
Vi drack några tiokronors öl, tuggade lite salta pinnar & vandrade sedan vidare i göteborgsnatten.

Nähä, nu ska jag klämma ett par SP-avsnitt till.

Tata.

1 kommentar:

Anonym sa...

Linda, jag kmr å gör dej sällskap så du slipper att vara sj på helgerna :)