lördag 29 september 2007

Sen sist.

Ojoj, derbyt var .. väldigt roligt. Trots förlust med 0-1 (1-0 kanske man skriver. Inte bra på sånt här).
Jag blev så till mig att jag köpte en halsduk & en biljett till matchen mot Brommapojkarna nästa vecka. Så kan det gå.
Om man skulle analysera det hela djupare skulle man säkert kunna peka på någon slags längtan efter att tillhöra en grupp. Här står alla vi, skuldra vid skuldra, & vill något gemensamt. Skrika & skråla, dricka bira & känna samhörighet. Och om man vill, kan man säkert granska "huliganerna". Dra paralleller till nazisterna?
Men det vill vi inte, inte nu.

Nu vill vi prata om tentaångest, biobesök & bokmässor!
För ja, nästa vecka ska jag skriva min första salstenta. & det på en lördag, hör & häpna. Jag är nervös & ostrukturerad. Känner att jag inte kommit igång med pluggandet ordentligt. Tips på studietekniker tas gärna emot!

Biobesök. Igår var vi på Tillsammans är man mindre ensam, eller ensamblé c'est tout som den franska titeln lyder. Det är, för er som inte vet, en av mina favoritböcker som blivit film. & ofta blir man ju besviken. På böcker som blivit filmer. Eller så sägs det i alla fall, jag har egentligen inte så stor erfarenhet av saken. Men!
Den var underbar. Nästan precis lika underbar som boken. Jag blev varm ända in i hjärtat. (Det kan för övrigt behövas, för nu är det höst mina vänner.)

Det här leder mig så slutligen till bokmässor. Jag ska snart dit, det ska bli roligt. Såklart!

Inga kommentarer: