måndag 3 september 2007

Snart vardag.

Nu har jag bott i göteborg i två veckor & två dagar. Fortfarande känns det en smula konstigt, att man bor här på riktigt liksom. Jag ska inte åka hem till örbyhus snart, efter en semester i göteborg. Det här är mitt hem nu. Känns skumt, men sjukt bra!
Nu har jag fått jobb också! Så nu kan jag slappna av lite vad gäller ekonomin känner jag, hatar att tänka på pengar hela tiden. Jag blir lätt besatt av jämförelsepriser & kampanjer. Häromnatten drömde jag att jag fick ICA-bladet & att jag lusläste det på jakt efter billiga varor. Så ingen kan egentligen beskylla mig för att vara oekonomisk. Men det tär lite på en.

Just det, jag har ju en sambo nu. Tillfälligt i och för sig, men ändå. Lisa huserar på mitt golv, på sin dubbelluftmadrass. Där sover hon som en prinsessa, faktiskt. Dock är min lägenhet jättekall, i lördags var det som hultsfred all over again (med tanker på luftmadrassen, den var med där). Två tröjor, varav en riktigt tjock & pyjamasbrallor. & ändå frysa. Inte helt okej. Höst. Jag gillart inte! I alla fall inte kalla nätter. Jag gillar dock äppelpaj & stickade tröjor. Det är höstigt.


Låten jag & min sambo lyssnar på nästan hela tiden:
http://www.youtube.com/watch?v=EZ7PNo1AKac&mode=related&search=
& ja, det är konstigt att det inte går att klicka på länken, nu måste liksom kopiera & klistra in. Jag vet inte varför blogger hatar mig såpass att jag inte kan länka grejer här. Men jag ska ta reda på det.

Nu ska jag dricka ett par köppar & sen dra mig neråt staden för att köpa pysselgrejer. Det ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

do you think about me now and then? do you think about me now and theeeeeeen?