fredag 20 februari 2009

Back in bus'.

En vecka präglad av uppehåll.
Från träning, från blawgh, från ambitioner.
Från nojor - nej. Från hets - nej.
Men nu ska jag i alla fall skriva ett litet inlägg, hålla något som är lite trevligt vid liv.
& vad passar väl bättre än en rejäl jäkla utmaning från Elin.
Näe, justdet.

1. Stänger du av mobilen när du sover?
Ja, nu när jag bor hos syrran - vill inte att någon nattringande imbecill ska väcka honom.

2. Vem såg dig senast naken?
Några tjejer som duschade samtidigt som jag på fysiken. Inte speciellt spännande.

3. Hur såg du ut på högstadiet?
I sjuan - som en tönt med för stora kläder. Åttan & nian - wannabe-nånting, vadsomhelst, men nog mest töntig.

4. Hur kommer du se ut om tjugo år?
Smartare?

5. Hur var du på dagis?
En crybaby. Men leksugen när mamma väl kommit ur synhåll.

6. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Ja, hur är jag som arbetskamrat? Perfekt skulle jag vilja säga själv, får se om någon säger annorlunda i kommentarsfältet. (skulle bara våga...)

7. Har du celluliter?
Jamenja, det har väl varenda människa mer eller mindre synligt? Eller? Ja.

8. Biter du på naglarna?
I brist på choklad ...

9. Har du något handikapp?
Funktionsnedsättning heter det. Sådetså.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Vad skulle jag vara rädd för? Att de skulle slå mina knän blåa?

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Gud?

12. Svär du?
Enligt Matilda; alldeles för mycket. Enligt mig själv; alldeles för mycket.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Lika otrevlig mot alla oavsett religion.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
Ehe? Det har jag faktiskt ingen aning om.

15. Tror du på utomjordningar?
Pass.

16.Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du då?
Åh herrejeevvlar vad svårt. Men just idag säger jag sushi. Imorgon kanske jag säger farmors mat. På tisdag kanske jag säger kikärtsbiffar. Aah, ni hajar.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Kött. I bitar. Köttbitar.

18. Har du blivit arresterad?
Onej.

19. Ljuger du?
Inte regelbundet.

20. Har du kysst en polis?
Onej.

21. Är du rädd för Securitasvakter?
Nog för att de kan se lömska ut men näe.

22. Har du någonting att dölja?
Näe, fråga på ba.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Nycklar?

24. Är du/har du varit gift?
Giftig måhända.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Hämta? Varför? Har han inte ben? Vem är han förresten?

26. Kan du laga cyklar?
Jag ska lära mig.

27. Kan du fixa med bilar?
Bilar är inte min grej.

29. Kan du baka bröd?
Man kan säga att jag är något av en bagare. Näe, men ja. Jag kan baka bröd. Gott blir det också!

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Ptja.

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Mia & Klara. Jag vill vara Tabita.

Aaajustja, nu ska man utmana andra. Men jag orkar inte. Så de som vill kan la copy - paste så att säga & svara? Så gör vi.

Nu ska jag sova, imorgon åker jag till farmor & farfar väldigt tidigt. För övrigt är jag ensam hemma i stora lägenheten jag för tillfället bor i. Ett problem är att jag är ganska mörkrädd. Att då ha en föreläsning om sexbrottslingar samma dag man ska spendera natten mol allena är inte att rekommendera. Lampan förblir tänd...

Hejdå!

Inga kommentarer: