fredag 6 februari 2009

Stambyte vecka två

Jaa, andra veckan på operation stambyte lider mot sitt slut & jag bor fortfarande hos Systern.
Var förbi lägenheten en sväng i onsdags för att, efter order av fastighetsskötaren, rensa ut min walk-in closet. Fick tag på ett par av rörmokarna & de bringade lite klarhet i saker & ting, något som det verkligen varit brist på. Bra och dåliga nyheter; kanske ska man fokusera på de bra & ignorera de sämre. Hålla tummarna för att ett visst rör inte stått & droppat i tio år så att de då måste riva upp hela vardagsrumsgolvet (då har jag verkligen ingen lägenhet kvar) & att torktiden bara kommer ta fyra veckor. För gör det det, tar fyra veckor, har jag mitt badrum tillbaka i början av april. Låtom oss be kära vänner, låtom oss be om detta!
Fick en lapp där man ska kryssa i vilket kakel man vill ha & det kändes bra, gjorde det lite lättare att fokusera på att det faktiskt finns ett slut på detta.

Annars går det bra att bo här, jag & H skrattar mycket & öronpropparna är mina bästa vänner på nätterna.

Värre är min motivation för skolan, trots att det är himla intressanta kurser jag läser nu.
& min mage. Den mår inte bra. Vi ligger i krig kan man säga, på flera sätt.
Samarin kanske vore något....

Det blir nog inte roligare än såhär för tillfället..

Inga kommentarer: