måndag 23 februari 2009

Rapport från en framtida smittohärd

Jag är jäkligt förkyld.
Snorar som en galning. Ont i halsen. Och så vidare.
Men det säger jag er, kära läsare, att jag har hellre hundra förkylningar på en & samma gång än vinterkräket.
Hanna & O ligger däckade uppe hos pappa i knivsta, där för övrigt hela hushållet kaskadkräks & sprutbajsar i kapp. Endast hunden har klarat sig.
Imorgon kommer de hem, om magmunnar & annat håller sig stängda.
Ni förstår var jag vill komma?
Ett plus ett är två va?

En smittohärd plus en smittohärd är lika med ännu ett däckat hushåll.
Jag är livrädd för vinterkräket.
Livrädd!
Jag har aldrig haft det men har fått höra nog med historier för att aldrig någonsin vilja stifta bekantskap med det.
För övrigt ska jag på anställningsintervju på torsdag & har helt enkelt inte tid med att ligga & kräkas.

Desinfektionsmedel.
Det ska jag köpa, det första jag gör, imorgon.

& toalettpapper.
Utifall att.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahha. Förlåt men det VAR roligt. :D