fredag 9 januari 2009

Rörmokare.

Att jag ska få bajsa fritt hemma i några veckor till betyder inte att mina grannar får göra det. Svartnaglade rörmokare traskar omkring i huset & på ställningen de ställt upp utanför, toaletter & badkar ligger slängt lite här & där.
Igår hade jag närkontakt med tre av dem. Eller närkontakt, kontakt överhuvudtaget, inte bara ett grymtande till hej eller så.
Det var som det brukar, man blir kallad lilla damen & behandlad som om man inte visste någonting om någonting. Fascinerande, I must say.
Eller.
Jävligt otrevligt & tillintetgörande.
Som när en viss Mr. T kallar en "lilla fröken" eller någon klappar en på huvudet.
Jag hatar det.

För övrigt är jag uppe jäkligt tidigt idag, klockan sex stapplade jag ut i köket för att göra kaffe. Då hade jag ändå sovit i nio timmar.
Hur går det ihop sig, kan man undra?
Jo, man somnar med näsan i förvaltningsboken klockan nio.

Plugga kanske?

1 kommentar:

Anonym sa...

lilla fröken, eller hörre du brukar slinka ur Mr T´s mun också when should I come and visit you my dear??