måndag 9 juli 2007

väder&vind

min tredje (& sista) lediga dag & regnet faller ihärdigare än någonsin. eller, mja. det är egentligen ett rätt fint duggregn som vattnar örbyhus med omnejd men i kombination med blåst & helgrå himmel känns det snarare som höst än högsommar.
det har, hittills, inte slagit fel; varje dag jag varit ledig har det regnat eller varit mulet. när jag jobbat har minsann solen bemödat sig att skina & sprida glädje. för andra, inte för mig. jag har muttrat för mig själv inne i charkkylen & hött med knytnäven åt semesterfirare som kommit intraskande i badkläder. typ.
så, kära läsare, ni kan sluta bry er om smhi's, ofta opålitliga, prognoser. slå en signal till mig så kollar jag mitt schema & därmed vilka dagar det blir vackert väder.

nåväl. jag är inte den som är den & bittert gräver ner bara för att det regnar litegrann. nejnej. jag spenderar dagen med att vara hos w, dricka kaffe, fixa lite go musik & vara nöjd med livet i allmänhet & min stundande flytt i synnerhet. att gå från att vara örbyhusare till att bli en go gumma i göteborg kan liksom inte bli fel.

häpp!

Inga kommentarer: