måndag 23 juli 2007

även du min brutus

Jag hade tänkt att dra ner på min kaffekonsumtion. Från fem-tio koppar om dagen till max tre. Klockan är halv nio & jag är nu inne på min tredje kopp. Jag har alltså förbrukat mina tillåtna koppar innan dagen knappt har börjat.
Jag har sån jäkla dålig självdisciplin! Men idag skyller jag på att jag sovit jättelite, & att jag faktiskt fortfarande är förkyld.
För ja, jag har drabbats av hemska bakterier som härjar i min kropp & gör livet surt för mig. Till exempel halsen. Halsen är en jädra förrädare som rivs & klias & gör ont. Tack & lov har jag ingen feber idag, det var ju snällt av dig kroppen! Jag är rätt paranoid i vanliga fall & när till & med min egen kropp är ute efter mig känner jag att det gått för långt.
"Vad har jag gjort för ont?", har jag med raspig röst utbrustit ett antal gånger de tre senaste dagarna.
Jag har hämnats kroppen genom att äta massor med glass & annat onyttigt. Många upplever att man inte har någon aptit när man är sjuk. Jag är tvärtom. Jag äter allt jag kommer över. Man måste väl få ha lite kul.

Igår trotsade jag förkylningen & pallrade mig till jobbet. Det går förvånansvärt bra när man svalt ett par alvedon. & man vill ju inte missa några jobbdagar, verkligen inte. Speciellt inte är man har en liten lärjunge med sig. Min efterträdare, lillcarro. Jag ska lära henne allt jag vet. Hah! ;)

Roligt att få kommentarer. Jag blir knasigt glad varenda gång!
Judisk populärkultur: Svett. Urin. Skit. Lagård. Avföring helt enkelt. Smuts.
Fredrik: Det kommer nog. När jag blir tillräckligt förbannad.
Carro: Även om det kan verka så är jag ingen idiot. Klart jag stretchar! Försök inte lära mig nånting, då blir jag förvirrad. Jag som ska lära dig ju, ;)

Sådärja. Nu ska jag slänga på mig bikinin & åka & bada. Jähh.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, just ja. Man kan ju inte lära gamla hundar å sitta ju :p