tisdag 17 juli 2007

TräningsvÄrk & twister

Det är stiltje i blaawgen som ni kanske märker. Det beror ju såklart på att jag är en oerhört busy person som knappt har tid att byta trosor.
Eller på att jag är lat. Oinspirerad. Tråkig. Osv.. Jag har även en finne under näsan (också) & det gör en ju inte på bättre blaawghumör direkt.
Nää just det.

Jag har träningsvärken från helvetet på besök. Jag har alltså fortsatt med löpningen, duktig som jag är. Men i tisdags tränade jag med Johanna & Johan, & jäklarns. Jäklarns vad ont i benen man kan få av massa kråkhopp & grodhopp & annat omänskligt. I onsdags var värken rätt uthärdlig ändå. Men igår. Igår stapplade jag omkring som en ledbruten gammal gumma på jobbet, blev utskrattad av de flesta & fick bita ihop för att inte börja gråta när jag skulle sätta mig ner. Inte nådigt med andra ord. Ett par omgångar Twister med Lisa & Jonathan, på hemgjord spelplan, gjorde inte saken bättre.
Idag tänkte jag ta en springrunda men det gick inte så bra. Det gjorde mig på asdåligt humör & nu har jag varit sur ett par timmar. Vad ska man göra åt sån här träningsvärk? Ska man fortsätta springa även om det gör sjukt ont? Eller ska man vila bort det? Ge mig tips!
Har ni förresten märkt att väldigt många stavar träningsvärk träningsverk? Det har jag & jag blir lika irriterad varje gång. Det blir jag alltid när folk stavar fel. Hur jäkla svårt är det att stava ett ord rätt liksom. Nej just det.

Igår efter jobbet tog jag mig till Bro & min söta Lisa. Det var kul! Vi drack vin & drinkar & umgicks med sköna personer. Fast Mattias tyckte att vi var skönast. Verkade det som. MmmMMm.
Idag solade vi & pratade Göteborg. Oavbrutet, nästan.
Nu är jag hemma. Det är fredag kväll, klockan är strax efter nio & jag har redan krupit ner i sängen. Ligger med lappen i knät & lyssnar på Beth Orton. Så utflippad är jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha Linda, jag blir också minst lika irriterad när folk stavar fel. Hur jävla svårt ska det vara? Håller me. å du, ett tips för att slippa träningsvärken är att stretcha efter varje gång du har sprungit. :)