tisdag 16 december 2008

Duracellkanin & annat.

Igår tänkte jag att det fick vara nog med kli i halsen.
Bryt ut fördömda förkylning eller försvinn. Godammit!
Det är så tröttsamt att må lite halvrisigt, som jag ju gjort i säkert tre veckor.
Lite sådär ont i huvudet, kli i halsen, hängig & trött.
Nu kör jag på stenhårt. Så det blir slut på larvet! Antingen blir jag jävligt sjuk med hög feber. Eller så blir jag frisk. Bara jag slipper det här halvdana.
Säkert helt förkastlig taktik. Men ändock en taktik. & det är ju bättre än ingen alls, har jag minsann läst i någon av alla mina böcker.

Gick på ett spinning 3-pass. Skulle ha en härlig, svettig stund. Men instruktören. Ohmygod. Redan efter två minuter märkte jag att det var en idiot vi hade att göra med. En lång, mager & hetsig idiot. Det började med att han förklarade att passet var 58 minuter långt. Passet alltså, nedvarvning & stretch inte inkluderat. Hatar sådant! Har man ställt in sig på cirka 50 minuter hårdkörning vill man inte ha 58.
När han sedan trampade på som en jäkla idiot, & stod & trampade som brann det i röven på honom, kände jag att måttet var rågat. Jag började fnissa, såklart. Karln såg ut som en duracellkanin. Sedan retade jag mig på allt han gjorde. Speciellt hans kommentarer som lät som en tunnelbaneförares.
"En minut kvar, en minut kvar"
"Låten är 4.29, 4.29"
Precis i samma röstton som "Se upp för dörrarna, dörrarna stängs".
Inspirerande.

Men svettig blev jag banne mig.
Tror att jag har någon slags inneboende aggression. Som jag tar ut på oskyldiga spinninginstruktörer som inte gjort något ont. Håhåjaja.

Idag ska jag handla de sista klapparna. Tre stycken. Sen blir det lussebullar & marsipan hela veckan fram till jul.
I wish!
Flyttpack är såå inte det nya svarta.
Blä.

Inga kommentarer: