måndag 8 december 2008

Tre saker jag irriterat mig på i helgen.

1. Stavfel. Jag har tagit upp det förr men måste än en gång poängtera hur irriterande det är när folk stavar träningsvÄrk med E. Den här gången var det min egen syster, den Store Journalisten, som klantade sig. På facebook. I statusen. Fytusan. Svärta ner både sig själv & mig på det sättet borde vara straffbart.
& när jag igår ögnade igenom gp såg jag att en journalist stavat deckare dÄckare. Vad är detta?! Illiterater hela bunten.

2. Att jag suger på alfapet. Vi spelade i lördags & jag & S förlorade. Det känns extra surt då L först sa "du lär ju vara bra på det" & sen är hon själv en riktig stjärna medan jag lägger ord som te & vital. Kul, verkligen. Men jag skyller på att det faktiskt var första gången jag spelade alfapet & att pressen var för hög.
Får jag bara ett alfapet i julklapp ska jag allt visa er. Övning ger färdighet, som man brukar säga, jorå!

3. När folk har bakat pepparkakor & sedan lägger ut bilder på fejan där de visar upp hur tokroligt de har betett sig. De har bakat kukar! Kukar! Pepparkakskukar! Hur crazy som helst!
Gud.
Sååå 2004.

Sådärja.
Nu har jag fått avreagera mig lite.
Dags att ta tag i dagen ellä? Jeajea.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du är för skön.... peppakakskukar....ja jag säger då det!

linda sa...

Jajefflar! :)

Anonym sa...

jag håller med! Hatar när man stavar fel :p as irriterande

haha du är bra rulig oj ROLIG ;) snart så, smart smäller det