söndag 21 december 2008

Nya tider.

Passiv.
Det är vad jag är nu. Trots att jag har en hel del att pyssla med, packa klart & skaffa mig en överblick över kaoset som råder i min lilla lägenhet.
Min, skriver jag. Den är min i knappt två veckor till. Sen är lägenhet 2502 någon annans & jag får en ny, en riktig, en som är min helt & hållet tills jag bestämmer mig för att nejnufårdetvaranognuharjaggjortmitthär & flyttar. Jag förlorar inte min rätt att ha den om jag skulle sluta plugga eller så. Nejnej.
En riktig, förstahandslägenhet.
Hur jäkla underbart som helst.
Det är ju dock lite vemodigt att se mina prylar & pinaler nedpackade i lådor & väskor. Tomma vita väggar & eko när jag sjunger med i radions skval.
Kommer ihåg när jag flyttade hit, för nästan ett & ett halvt år sedan. Det var sommar & min ensamhet botade jag med ett rebound & ben&jerrys.
Sedan kom Lisa & flyttade in en trappa upp & allt var väldigt praktiskt & bra.
Sconeskvällar, blodpuddingsmiddagar & sällskap till fysiken. Det har varit fint.

Men nu stundar nya tider som sagt.
Lisa finns kvar, femton minuter bort. Jag kommer att slippa chalmerister. Jag kommer slippa svinhög hyra.
En balkong kommer jag ha. Det är jag väldigt glad för. Inatt låg jag & fantiserade om alla blommor & växter jag ska ha där. Jag kommer att ha den finaste balkongen i hela västra göteborg!
& en liten köksvrå. Med ett litet fönster. Där ska jag sitta & äta min gröt på morgonen. Fint så.

Idag är det lilla jul, för andra gången. I torsdags firade jag med min ena lilla familj; Lisa, CC & Sara. Idag blir det med min andra lilla familj; H, JP, OB, E & D.
Imorgon är det dags för att åka uppåt, hemåt, till Uppsala & den biologiska familjen. Iofs hör H & OB dit också. De & JP sluter upp på tisdag.
Det ska bli himla mysigt, det känns i hela kroppen.

Inga kommentarer: