onsdag 10 december 2008

Framtida bajsproblem.

Här sitter jag & sitter.
Väntar på att bovärden ska komma & utföra en teknisk besiktning.
Bovärden heter Lotta. Men stavar sitt namn L8.
Charmigt.. Eller astöntigt.
Jag lutar åt det senare.
Säkert kommer L8 hjula in här med två rejäla flätor á la bondflicka, snickarbyxor & tumstock i högsta hugg. Käck & go (läs töntig).

Annars har min tidigare nämnda stress lagt sig något.
Idag minskade den i tjugo minuter, efter att jag pratat med tjejen vars lägenhet jag ska ta över. Nemas problemas där inte, nycklar kommer fås, likaså en kvast till balkongen & eventuellt en bra räls för skynke i taket. Göttans alltså.
Sedan kollade jag posten. Beskedet att stamrenovering påbörjas i min nya lägenhet, fem dagar efter att jag flyttat in & kommer att pågå i två månader fick stresshormonet att skjuta i höjden igen.
Men nu har jag lugnat mig lite. Kommer trots allt att få hyresavdrag, rätt mycket till & med. & det kommer bli väldans fint i mitt lilla badrum.
Att bajsa & duscha i källaren ett tag är la smällar man får ta!

Nähänä. Om man skulle äta lite lunch.
& kanske kolla upp om L8 har lagligt stöd för sin namnändring..
Nu när lagboken ändå ligger här & skräpar menar jag.

Inga kommentarer: