tisdag 16 december 2008

Hårvård.

Imorgon ska jag klippa mig.
OCH slinga hela skiten. Klippa & slinga.
Jag har lite problem med frisörer (också) & hela klippa-håret-grejen.
För det första ser man inte klok ut när de drar åt den där capen. Huvudet ser ut som en svamp & jag blir alltid lite rödblossig. Öronen sticker ut extra mycket när håret är blött också. Det värsta är ju dock att man måste sitta & titta på sig själv hur länge som helst. När man ser ut som en röblossig, storörad svamp.
& så måste man kallprata. Jag är egentligen ganska bra på att kallprata, men ibland orkar man ju bara inte förklara vad man pluggar till, varför man valde det & hur lång utbildningen är & blablabla. Det blir så krystat. Fast det värsta jag varit med i om frisörkallpratväg var när jag råkade välja att klippa mig mitt i melodifestivalsvängen, mellan alla jädrans delfinaler. Fick sitta & prata Carola i 45minuter. Skojigare har jag haft det.
Tror i och för sig inte att jag är någon drömkund. Jag vet aldrig hur jag vill ha det. Min frisör (har gått hos samma tre gånger nu, då är det min frisör) gav ett litet försiktigt förslag att jag kanske kan ha med en bild nästa gång. Kanske för att vi ska slippa en kvart med "näe, jag vet inte, vad tror du?" från min sida.
Lydig & snäll som jag är har jag faktiskt köpt en hårtidning & ska nu ägna några minuter åt att välja hur jag vill se ut det närmaste halvåret.

Joråsatte..

Inga kommentarer: